Sarnıcın Dibindeki Ev








Taşraya bilmem kaç adım ötede, bir diyarın tam da içinde
Tüm kutsalların biriktiği, şarap akan nehirlerin derininde
Göğe bağlanmış yıldızların ışığı ruhumu buz ettiğinde
Benim güzel evim, bir sarnıcın en soğuk kesiminde
Düşünebilir insan, ellerini ve hummalı kelimelerini
Sardunya ektiği toprağın aslında bendini erittiğini
Öğrenebilir insan, ufacık bebenin aslında kanından geldiğini 
Zaman işler iken ötedeki taşrada, burada ömründen gittiğini 
Sarhoştan hallice, bir nehrin dibinde hakir bir hezimetle 
Hakka ermek ile hakkından gelmek arasında kalabilir insan
Yürüdüğü yol biter ise günün birinde, ruhu  bulacak seni o taşranın berisinde 
Benim güzel evim, bir sarnıcın en soğuk kesiminde
Bir düzine gündür aş girmeyen sancılı bir midenin şenliği
Taşlaşmış ekmek köşesinde saklanmış  hakikatle ile ilişiği
Birbiri ardında dizili günlerin kadere olan mesuliyeti
Ah bu sorular  yeni yetme zihnimin evrene sunduğu ateşkesi
Bir beyaz bayrak sallanır bilmem kaç adım ötede
Kılıçlar sokulur toprağın dibine dibine
İlk kurban can olur herhangi bir nehrin derinine
Ufukta görünür zaman zaman bir köprü, ip ince ve dökümlü 
Tabanları kesildi o vakit insanlığın, belli ki geçilmez kıstasları 
Taşraya bilmem kaç adım ötede, yaşayanın dillendiremediği şekilde
Kimi güneşten daire, kimi boynuzun tepesindeki tepsi suretinde
Cevapsız soruların yazıldığı, kara kömürden islice
Ah benim güzel evim, bir sarnıcın en soğuk kesiminde

Yorumlar

  1. Ne kadar ilginç bir şiir, çok ama çok yeteneklisiniz.
    Sakın bunu unutmayın olur mu? Çünkü günümüzde insanlar yetenekleri takdir etmiyorlar hatta kıskanıyorlar, çekemiyorlar...yolunuz açık olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, birilerine dokunuyor olmak ve beğenisini kazanmak benim için çok önemli. Yetenekleri var olan insanlar sanıldığının aksine hep bir adım geriden yürürler çünkü; bir şeyi bilmeden hızlıca tamamlamak çok basittir. Bilgin ve donanımın ne kadar yüksekse o kadar ağır alırsın. Yolumuz var olduğu müddetçe açık olsun. :)

      Sil
  2. Kendi tarzınızı konuşturmuşsunuz yine, tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarzım kafamın içindekilerle konuşmaya bayılıyor sanırım, kendimi bu ara sürekli yazarken buluyorum.
      Teşekkür ederim.

      Sil
    2. "Kardeşe Mektup" adlı yazınızda da belirttiğim gibi sizin özel bir yeteneğiniz var. Benim bu konuda çok bi eğitimim yok ama hemen hemen her türden birşeyler okumaya çalışan biri olarak söylüyorum, Kelimeleri bu şekilde bir araya getirebilmek özel bir maharet ister. Bence bunu değerlendirin, başarınız daim olsun

      Sil
    3. İlk olarak burada sağlam bir okuyucu kitlesi edindikten sonra, kitaplaştırmayı hayal ediyorum ben de. Bu yüzden epey zamandır tamamlamaya çalıştığım bir kaç kitabım oldu bile. Henüz on dokuz yaşında olmama rağmen sizlerden aldığım bu güzel yorumlar beni umutlandırıyor. Çok teşekkür ederim..

      Sil
  3. 'huh. Çok güzel bir şiir, okumak bana büyük bir keyif verdi.' diyor Edischar. Yaptığı yorumun şiirin çekiciliğini övmeye yetmeyeceğini bile bile... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, her yorum daha güzel şiirlere kapı açıyor bende o yüzden sizlerin dedikleri gözlerimde çok büyük. 🌸🌸

      Sil
  4. Şiir de çizim de çok ütopik. Yetenekli olduğunuz aşikar. Yolunuz açık olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, farklı olan her zaman gözüme daha estetik geliyor nedense. Yazdığımız güzel yazılar yolumuzu açsın hepimizin. :)

      Sil
  5. Sarnıçın dibindeki ev bence bu tek yeterli çünkü böyle bir düşünce bulmak gerçekten çok zor . Tebrik ederim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, düşünceleri bulmak zor ama hepsi gözümüzün önünde aslında! :)

      Sil
    2. Bu arada resime kuş eklememi istemiştiniz sonraki paylaşıma öneriniz üzerine kuş ekledim bakabilirsiniz. :)

      Sil
  6. başlığı yetiyor gerçekten.. kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Kalemine sağlık :) herkes kendinden bir parça bulacak bu şiirde eminim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arseel. Okurken sen bulmuşsun bir şeyler teşekkürler. :)

      Sil
  8. Hayatımda ilk defa bu kadar güzel bir tasarıma sahip bir blog görüyorum. Bu da benim blogum bilgininpenceresi.blogspot.com takipteyim.

    YanıtlaSil
  9. Çok yeteneklisin tebrikler çok güzel :)

    YanıtlaSil
  10. Çok başarılı bir blog.Başarılarınızın devamını dilerim

    YanıtlaSil
  11. Düşünebilir insan, ellerini ve hummalı kelimelerini
    Sardunya ektiği toprağın aslında bendini erittiğini
    Öğrenebilir insan, ufacık bebenin aslında kanından geldiğini
    Zaman işler iken ötedeki taşrada, burada ömründen gittiğini "

    çok efsane, kalemine, yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi eğer bir kaç satır iz bırakılmişsem ne mutlu bana. Ben teşekkür ederim güzel yorumun için. 🌸

      Sil
  12. Daha on dokuz yaşında olman beni çok etkiledi yavrum. Büyük düşünüyor ve hissediyorsun. Sakın yazmayı bırakma, hazır fışkırırken.
    Çok güzel bir şiirdi, kalemin durmasın. Gözlerinden sevgiyle öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşımın enerjisi ve diriliği kalemimden çıkıyor sanırım. Büyük düşünmemin sebebi içli mizacım. Yaşca benden büyük ve donanımlı birinden bunları duymak çok güzel, kucak dolusu sevgiler. :)

      Sil
  13. Çok profesyonelsin, ilerde değerlenecek bu satırların her biri tebrikler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder