Ayağımın Ucunda Bir Çamaşır Selesi




Uyanalı bir kaç saat oldu, rüyamdan ayılalı bir kaç ömür.
Deri başlıklı bir baza üzerinde yarı doğrulmuş yazmaya niyetlendim. Sol taraftaki kapıyı senin suretinde görmekten odaklanıp yazamıyorum.
Uykunun en güzel kısmında uyanırsa herşeyi düşünülebilir insan. Bir defteri açmaya hazırlanırken kapı çelebilir aklını.
Ya da nasıl kapaklandın toprak dolu bir betona. Yaşamak bu düşer kalkar sonra yeniden düşer ve kalkarsın,  yani anlayacağın acıyı saçlarına bağlarsın. Perdeyi hafif araladım ki güneş yerinde, karşıdaki bina uykunun en derininde. Kuş cıvıltıları gelmiyor, neticede tatlı peri masalları artık epey geçmişte. Dünya alelade dönüyor, şuradaki bulut ellerine benziyor.
Harika bir  fotoğraf karesi yakalayacaktım ki elektrik direği bulutları kapatıyor. Siz yakaladım sayın, bulut şimdi daha güzel bir hal alıyor.

Ayağımın ucunda bir çamaşır selesi, komodinin başında bir ömrün müsveddesi, dolabın  içinde güzel bir hırkanın mavisi bende ise sana doğan bir hayat belirtisi.
 
     Bak yine sabah olmuş. O doğmuş, diğeri soğuktan donmuş. Güneş onu ısıtmış bana da kavrulmak kalmış. Biri kaldırımda uyuyakalmış, diğeri bir tavanda asılı kalmış. Şu çocuk güzel yaşamış diğerine seçenek sunulmadan çalışmak kalmış. Onun duası senin ecelin olmuş, hiç istemediğin yağmur şu çiçeğe can doğurmuş.
Tesadüf demişsin bak ona kader olmuş.  Artık dayanamam dediğin zamanın üstüne beş sene geçmiş.
      Olabilir arkadaşlar, sizin mutluluğunuz bir diğerine acı doğurabilir. Etrafı izlemek için oturduğunuz bank size akıl verebilir.
Sizin illetiniz şu kızın sevincidir.  Acı dolu hikayeniz ona buna masal gibi gelebilir. Kimin yarası daha büyük hadi yarıştıralım diyecekken şu demir böbreklerinizden geçebilir. Onun ağladığı sizi güldürür  günün birinde evinizin tavanı boyunuza yüksek gelebilir.
 
    Onun bunun acısıyla kendinize teselli bulabilirsiniz belki yarın tesellinin kendisi de olabilirsiniz. Düşünmeden konuştuğunuz her kelime için bir gününüzü ayırıp ömrünüzü yiyip bitirebilirsiniz. Üzüntünüzü yarıştırırken şu kavşakta zincirleme kazaya kurban gidebilirsiniz. Olmaz demeyin,olabilir.

   Yani anlayacağınız ben deri başlıklı  bir bazanın üstünde yarı doğrulmuş, zaman beklemiyor Dünya dönmekten usanmıyor ve şu kapı hala  suretin halinde görünüp aklımı çeliyor.

Yorumlar