George Peabody Kütüphanesi ABD


Selamlar, ufak bir internet kesintisinden dolayı bir kaç gündür yazamadım birde malum Antalya'da bunaltıcı sıcaklar başladı. Artık yaza girmemiz ile (yani en azından burası için öyle) üzerime bir yorgunluk,üşengeçlik çöktü. Okuyorum blogları yaz heyecanı, ferahlığı sarmış, bana gelemedi aşırı sıcaktan olsa gerek. Ufak tefek yazılar yazsam bile uzun uzun yazdığım dönemlerdeki gibi uğraşamıyorum nedense bu ara.   Konumuza gelicek olursam, internette gezerken karşıma çıkan bir kütüphaneden bahsedeceğim ama öyle sıradan bir kütüphane değil, en kitap okumalık, bol bol fotoğraf çektirmelik 😜 , atmosferi ile insanı resmen iç huzura erdiren George Peabody Kütüphanesi. Ben ilk gördüğümde çok hoşuma gitti, kat kat kitaplar, büyüleyici mimarisi ile kendine hayran bırakıyor. Amerika'nın Maryland  eyaletinde bulunan en büyük 20. şehir olan Baltimore'da halka açık  Peabody Kütüphanesinde yapılan yanlızca kitap okumak değil,   sanat galerisi,müzik okulu ve çeşitli sergilere ev sahipliği yapan bir kültür merkezi diyebiliriz. Şöyle bir fotoğrafa baktığınızda anlayacaksınız zaten.

George Peabody Kütüphanesi 



6 seviye dökme demirden oluşan bu kütüphanede çeşitli kutlamalar, evlilik törenleride yapılıyor, halka açık ve girişi ücretsiz. Tabi organizasyonlar için şıklığının karşılığını elbette alıyor.  George Peabody 1857 yılında kendi ismini vererek kullanıma sunmuş, 1982'de John Hopkins üniversitesinin araştırma kütüphanesi olarak kullanmaya başlamışlar. Gidip gören, gezgin bir kaç  arkadaşın yorumlarını okudum, sanırım tam olarak çıkmaya izin vermiyorlar merdivenleri, ama dinlendirici bir atmosferin olduğu kesin, dinlenme odalarıda varmış.  Bir de kurucusu George Peabody'e  bakayım dedim, kendisi varlıklı bir hayırsevermiş, bir kaç tanede kitabı var falan filan.

 George Peabody Kütüphanesi


İçinde 300.000' e yakın eser olduğunu söylüyorlar. İhtişamlı görünümünü sevdim sanırım ben ya, normalde sadeliğe daha yakın olsamda Türkiye'de okumaya teşvik için olmalı bence böyle bir yer.🤣
Dedim ve araştırdım, şöyle bir görsel buldum;


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Kütüphanesi


Çanakkale Onsekiz Mart üniversitesinin merkez kütüphanesiymiş, aklımızda olsun.

Yorumlar

  1. buraya gitmeliyim dedim yazıyı okuyunca :)

    YanıtlaSil
  2. Çanakkale 18 Mart kütüphanesi de güzelmiş.

    YanıtlaSil
  3. Dediğiniz gibi fotoğraflara bakınca anlaşılıyor

    YanıtlaSil
  4. Bende evimde kütüphane ortamı oluşturdum gerçekten okumak ruhu dinlendiriyor paylaşım çok güzel emeklerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. ÇOMÜ kütüphanesini ziyaret etme fırsatını bulmuştum. Gezip gördüğüm ve etkilendiğim kütüphane Stockholm İsveç'te yer alan Stockholm Public Library idi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ondan da çok bahsediyorlar bende bir kaç fotoğrafını gördüm, gerçekten büyüleyici. Teşekkkür ederim :)

      Sil
  6. Hiç kütüphaneye gitme alışkanlığım yok ne yazık ki. Böyle bir yer olsa giderdim herhalde diye düşündüm. Sonra da utandım bu düşüncemden. İçeriği önemli değil mi Handan dedim kendi kendime, kitaplar neredeyse orası güzel gelmeli sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oda doğru, ama atmosfer ister istemez etkiliyor insanı sanırım ya.

      Sil
  7. Kütüphane gerçekten güzelmiş. Çamlıca Araştırma Kütüphanesi okumak için ideal bir yer gibi gelmişti bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim öyledir. Teşekkür ederim yorumun için.

      Sil
  8. Bende düşündüm şimdi onu ama bir çözüm bulmuşlardır sanırım, araştırdım da pek bir şey bulamadım ben. :)

    YanıtlaSil
  9. Yakın bir yer değil ki gidip kitaplar arasında kaybolalım. Ama çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  10. wow be mükemmel cidden bayıldım

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten de çokkkkk güzelmiş. Teşekkürleeeeerrr 👏👍😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  12. Yolum bir gün ABD'ye düşerse mutlaka aklımda olacak George peabody kütüphanesi :) paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. Resimlerdeki gibiyse cidden mükemmel bir yer.

    YanıtlaSil
  14. Oralara yolum düşer mi bilmiyorum ama orada bulunmak isterdim, muhteşem görünüyor.

    YanıtlaSil
  15. ÇOK GÜZEL ÇALIŞMALAR BUNLAR. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  16. Türkiye'de de olmalı böyle kütüphaneler :)

    YanıtlaSil
  17. Gayet güzel bir paylaşım olmuş

    YanıtlaSil
  18. Bizde niye yok böyle hep gidilesi kütüphaneler:-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi Aze, okudukça okuyası gelir insanın orada. :/

      Sil
  19. ah insan günlerce gider oraya yaaa :) beyazıttaki istanbul üni kütüphanesi de iyiiii :)

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel bir paylaşım. Teşekkürler Beyazıttaki kütüphanede fena değil.

    YanıtlaSil
  21. Iadeyi ziyarete geldim ne guzel yermiş orasi oyle

    YanıtlaSil
  22. Yokluğun hissediliyor Aybüke Hanım. Bu aralar çok yoğunsun anlaşılan, sevgilerle:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder