İçsel Kargaşalar



İçsel Kargaşalar


Vefa demişti birileri; can acısı masal gelebilir fakat evvel zaman sana, kalbur ise samana çoktan küsmüş olabilir.  Şimdi seçenekler, tıka basa dolu bir otobüsün içinde peydahlanıyor omuzlarımı çiğneye çiğneye. Bir tarafı sütten ak diğer tarafı adeta acı şarap, ben sınava gider ayak aklıma yine düştü bu çıkılmaz girdap.

 Bir çarşaf düştü gökten ve  yaşamak dendi buna. Bir tahta çubuk sokuldu toprağa, zaman ufalandı herkesin hayatına. Bir sardunya henüz serpilmeden kendi köküne sarılabilir, en parlak ve göz alan yıldızlar bir gün karanlık olabilirmiş. Buz kesen nehirde kalbi kaynarda insanın, sahra çölünde iliği donabilirmiş. Ah bu hayat seni hem seçer hem de seçenek diye heykel edebilirmiş. Şu evrendeki koca bulutlar üzerime yağsa dediğin an, alev ateş yangınlara harlanabilirsin.

Bir damla düştü gökten ve ırmak dendi buna. Bir dağ yıkıldı herhangi bir gencin omzuna, acıyı sırtlandı koca bir Dünya. Bir buğday, ezilmeden ekmek olabilir, gözün gibi baktığın; seni gözünden edebilir. Avazını yankı eden ormanlar seni şarkılara küstürürde, kuru toprak kalbine solist olabilir. Ah bu hayat seni önce ibretlik edip sonra elinden tutabilir. Tüm Dünya donsun dediğin an, kalbinin bağı çözülür, bu tesadüf asırlık uykuna sebep verebilir.

Bir çamur taşlaştı soğuk yeryüzünde ve insan dendi buna. Öfkeli bir rüzgar esti koca yapraklı meşe ağacının birine, hırs ekildi en verimli toprakların dibine. Yüreğini kesip vurabilir bir insan ufacık çocuğu göğsünden ortalamadan. Yitirilen her kalp çamurdan bir kule olabilir, nişancısı toprakların hırsını senden çıkarabilir. İnsanlık yok olsun dediğin an ise  ektiğin topraktan hırs yeşerir.

Bir keçi koşar adım uzaklaştı nemli çayırdan ve hayvan dendi buna. Bir inleyiş duyuldu boynuzlardan sarkarcasına, zulüm şimdi en yakınında. En karanlık geceye uyandı bilmem kimin doğurduğu ve en aydınlık cehennemi tattı insanoğlu.

''Bir insan koşar adım uzaklaştı nemli çayırdan ve düzen dendi buna.'' Bir yakarış duyuldu, belden bacağa oluk oluk kanarcasına, zulüm şimdi ellerinin arasında.


'' Ah bu hayat; önce ellerini kesip sonra bitler iliştirdi insanoğlunun kafasına. ''
 





Yorumlar

  1. Çok haklısın gerçek haklı bir isyan

    YanıtlaSil
  2. Bütünü müthiş ama son cümle can alıcı. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bu güzel yorumun için GeCe! :)

      Sil
  3. Yazılan her cümle derin anlam içeriyor. Kaleminiz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  4. Çok ilginç bir yazı olmuş.Alıntı defterime bir kaçını yazdım.Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Emeğine sağlık çok etkilendim okurken��

    YanıtlaSil
  6. Allah yuzunuze gülsün bir zamanlar bende geçtim o zorlu süreçten

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir yazı. 'gözün gibi baktığın; seni gözünden edebilir.' cümlesini çok sevdim.

    YanıtlaSil
  8. Güzel yazı. Ektiğin topraktan hırs yeşerir. Şu hırslar olmasa da insanlar güzel güzel yaşasa ne olur sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum fakat hırs olmadan insanlığın nasıl olacağını tahmin edemediğim bir çelişkinin içindeyim.

      Sil
  9. her şeye rağmen ben bardağın dolu tarafından bakma taraftarıyım

    YanıtlaSil
  10. YOĞUN DUYGULAR YIPRATIYOR İNSANI.

    YanıtlaSil
  11. içsel kargaşalar hiç bitmez... :(
    kafa karışıklıkları, stresler...
    öf ya!
    ben de beklerim sayfama :))
    kitaplı günler… :)

    YanıtlaSil
  12. "Ah bu hayat seni hem seçer hem de seçenek diye heykel edebilirmiş." mükemmel bir şey, müthiş etkileyici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, aslında bu söz yazının bir parçası değildi. Kendi çapımda aforizmalar yazdığım bir defterim var, her yazımda bir kaç sayfa karıştırır uygun olanı yamalarım paragrafın bir yerine. :)

      Sil
  13. DÜNYAYI ÇEKİLMEZ KILAN BU HIRS DEĞİL Mİ ZATEN?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, hırs olsa dünya çekilmez, olmasa dünya bizi çekemez. :)

      Sil
  14. Etkileyici bir yazı kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. Ne kadar güzel bir yazı olmus elinize sağlık. Son cümle çok vurucu

    YanıtlaSil
  16. "Buz kesen nehirde kalbi kaynarda insanın, sahra çölünde iliği donabilirmiş." Güzel bir cümle. Tebrikler güzel yazıydı :)

    YanıtlaSil
  17. Olasılıklar evreninde her şey mümkün. Her şey zıddıyla sürekli iletişimde.
    Bir dünya doğurmuş yazınız adeta. Tüm olasılıkları ve zıtlıklarıyla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten biz insanoğlunun derdi de bu değil mi? Yaşadığımız bir Dünya var iken bir diğerini yaratma arzusu... Hadi onu halletse zıtlıklar savaş açar insana bu sefer.
      Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  18. Ruh doygunluğun daim olsun bu ne güzel yazı böyle. Valla şaşırarak okudum tüm blogunu en kısa zamanda hatim edeceğim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene gerçekten çok sevindim, ruh doygunluğumu büyütünle, tüketen şeyin yazmaktan geçmesi hep beni bu yazılara itiyor. Tüm sorgulamalarımın ardındaki duygusal kız da birbirine savaş açınca böyle yazılar çıkıyor ortaya. Birilerinin hissettiklerinden geçmiş olmak beni çok mutlu ediyor, teşekkür ederim. 🌸🖤

      Sil
  19. Hiç bir kalıba dökülmez gönül hiç bir şekil onu göstermez,gelgitlerimiz hep olacak aslolan bunları fark edip heybemizi doldurmaktır.İnsanız,boşluk bize yaramaz..
    Keyifle okudum,canına sağlık.

    YanıtlaSil
  20. İçsel kargaşa, bir masal gibi akıp gitti ben okurken.. acıtsa da okunanlar içimi, bir o kadar anlamlıydı cümlelerin dizilişi.
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder