İnsan Nedir?

İnsan Nedir?


Selamlaar! Yine ben ve yine en sevdiğim, bolca içselleştirdiğim insan ve kimlik konusu. Bir kaç zaman önce yazdığım yazıya bir kaç satır ekleyip sizlerle paylaşmak istedim.

 Her cevap, farklı yollar sunar insana ve her yol kibarlaştırılmış sorulardır aslında. Aşılamayacak gibi görünen her tümsek diğer taraftan çukur olabilir, düşülen her çukurda insana mübah diye yutturulabilir. Kömür karası,zindan çakması bir odada çemberin içinde dolana dolana döner yorulduğu vakit aklını bir köşeye koyup çemberde daireler çizermiş.Güneş’in içinden doğma,çatlak buzların arasından sızma, erirken donmuş bir nefeste kendine hayat aramaya çalışırmış. Zaman kavramına tapınır, yaşadığı anı ömrüyle yarıştırır fakat piste gelmemişken eli ayağına dolanırmış. Zaferlerini kuş tüyünden yastık aralarında  aklayıp paklar, yenilgilerini  yerin yedi kat dibine gömermiş.

Elindekine niyetsiz ve sevgisiz, ötekine kul köle olacakken bir bakmış her şeye yetersiz.
Kömür karası,zindan  çakması bir odada,çemberin etrafında pervane olmuş. Odanın dikdörtgen olduğunu henüz anlayamamış.  Kışın kar, yazın ılık rüzgar, son baharda kuru toprak suretinde doğmuş, hala dört mevsimin tesadüfüyüm diyormuş.
Dümdüz yola  tümsek, çarşaf gibi denize dalga olmuş ama nice su damlalarında boğulmuş. Baş edemediği dağ gibi yıkıntılar elinin kolunun çarptığı, gözünün çatırdattığı, dilinin kırıp yağmaladığı iken enkaz oldum diye sızlanır dururmuş.

Gideceği yola hazırlık yapıyorken, asfaltı çalmışlar. Beş sene sonrasını hayal ederken, zamanını sondan başa saymaya başlamışlar. Alevten topu koca okyanuslarda yüzdürmeye yeltenirmiş, yüzey fokurdamaya başlayınca ne suyu ne ateşi tanımaz çalınan asfaltın peşine düşermiş. Sıcak aşına tamah etmez, zengin sofralarda hamallık yapıp görüntüye aldanırmış. “Ben şimdi kömür karası,zindan çakması bir odanın köşesinde,neticede benim çemberim dikdörtgendir onun bunun aksine.'' Yazmaya niyetlendim, fakat anlaşılmaya  pek meyilli değilim.
Ne derviş olmaya, ne alim doğmaya gerek var insanı anlamak için. 

“Dikdörtgen bir odada çemberle  beraber dolanır durur, ruhuyla sonsuz bir döngüye hapsolur.”



https://www.youtube.com/watch?v=fEzpsVi1Qd0  Fazıl Say- insan insan önerim olsun. :)

Yorumlar

  1. "Karanlık bir odada kara bir kediyi aramak gibi. Üstelik odada bir kedi yoksa."- Konfüçyus.
    İyi bir deneme.

    YanıtlaSil
  2. "Karanlık bir odada kara bir kediyi aramak gibi. Üstelik odada bir kedi yoksa."- Konfüçyus.
    İyi bir deneme.

    YanıtlaSil
  3. İnsan: Et ve kemikten oluşan vücudu sevk ve idare eden görünmeyen yapıdır. O görünmeyen yapıyı izah etmek ise evrenin en zor karmaşık işidir :)

    YanıtlaSil
  4. Benzetmelerin çok hoşuma gitti, güçlü bir kalem. Tebrikler ve de teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. 4-5 dafa üst üste okudum . Çok güzel dur bir defa daha okuyayım :)


    Ben şimdi kömür karası,zindan çakması bir odanın köşesinde,neticede benim çemberim dikdörtgendir onun bunun aksine.

    YanıtlaSil
  6. İyi ki de, yazmaya niyetlenmişsiniz.
    Anlaşılmaya pek niyetli olmasanız da.

    YanıtlaSil
  7. Yeni keşfettim burayı, kitap ve dizi varsa varım! :))
    Ben de beklerim sayfama, sevgiler! :)

    YanıtlaSil
  8. SORGULAMA HER ZAMAN İYİDİR. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  9. İnsan olabilsek aslında bir çok şey çözülecek ama egolar ve hırs insan olmamızı engelliyor maalesef:(

    YanıtlaSil
  10. Betimlemeleriniz çok güzel ve akıcı, tebrik ederim

    YanıtlaSil
  11. Şeyh Galibe insan nedir?denince “Yek katre-i hûnest, sâd hezârân endîşe” der yani “İnsan üç beş damla kan ve bin bir endîşedir.”bu benim çok hoşuma giden bir beyit.Paylaşmak istedim.Yazında oldukça güzel olmuş ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar da güzel anlatmış Şeyh Galip. Teşekkür ederim Şeyma.🌸

      Sil
  12. İnsan nedir zaten yeterince ağır bir soruydu, sizin duygu dünyanızı yakalamak için daha fazla okumam gerekebilir. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki yanıtların zor olduğu gibi duygu durum analizide zor oluyor. Ben teşekkür ederim.

      Sil
  13. Merhaba bloğuma abone ol butonunu ekledim.Haberiniz olsun☺

    YanıtlaSil
  14. insan nedir? mark twain'in süfer kitabıııı :) bir de insan nasıl insan oldu? var (e. segal) insanın tarihiii :) insan ham bir yaratıktır henüz gelişmedi dahaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin önerilerini çok seviyorum Deeptone! Teşekkür ederim. :)

      Sil
  15. Tebrik ederim çok başarılı bir yazı olmuş..

    YanıtlaSil
  16. "insan nedir" sorusuna güzel cevaplaa.,emeğinize sağlık.. biz de söleyeliim,"insan,şu dünyaya hapsolmuş bir varlıktır,gidecek yeri yok garibimizin.."😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir yorumlama olmuş, teşekkür ederim. 😊

      Sil
  17. "Kömür karası,zindan çakması bir odada çemberin içinde dolana dolana döner yorulduğu vakit aklını bir köşeye koyup çemberde daireler çizermiş.Güneş’in içinden doğma,çatlak buzların arasından sızma, erirken donmuş bir nefeste kendine hayat aramaya çalışırmış. Zaman kavramına tapınır, yaşadığı anı ömrüyle yarıştırır fakat piste gelmemişken eli ayağına dolanırmış."
    şu cümlelrle gönlümde yer edindiniz, bundan sonra bırakmam döner döner okurum ben bunu , teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, beğenmene sevindim! 🌸

      Sil
  18. Sıcak aşına tamah etmez, zengin sofralarda hamallık yapıp görüntüye aldanırmış. “Ben şimdi kömür karası, zindan çakması bir odanın köşesinde, neticede benim çemberim dikdörtgendir onun bunun aksine...

    Çok güzel yüreğinize kaleminize sağlık 💗💗

    YanıtlaSil
  19. Kaleminize sağlık,
    Ne derviş olmaya, ne alim doğmaya gerek var insanı anlamak için.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. Senin gibi kendine has bir yazı tarzı olan blogları seviyorum 👍

    YanıtlaSil
  21. Benzetme mükemmel ellerinze sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Pixselle, yeni yazımı da okuyabilirsin. :)

      Sil
  22. Çok güzel bir anlatım olmuş. Kaleminize kuvvet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, epeydir görmüyorum sizi eski yayınlarıma göz atarken rastladım. Yeni yazımı da okuyabilirsiniz. :)

      Sil
  23. Önemli olan yaşamak değildir, başarmak hiç değildir.
    Önemli olan insan kalmayı bilmektir.alıntı ... gerçekten çok güzel yazmışsın yüreğine kalemine sağlık bu yazının bir devamı gelir bence😊👏🌸 sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan kalmak en zorudur sanırım.. Teşekkür ederim, yeni şiirselimi de okuyabilirisiniz.:)

      Sil
  24. İnsanların son yüzyılda dünyayı yaşanılmaz kılacak hareketlerine bakılırsa, bana göre insan hala ilkel bir organizmadır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman ilerleyip kolaylıklar çıksa ne fayda akıllar ilkel, çok haklısın! Yeni yayınımıda okuyabilirsin. :)

      Sil
  25. Bence de bu hayatta önemli olan insan kalmayı bilmektir.Emeğinize sağlık zevkle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu başarabilsek, sorgulayıp gelişmeye sıra gelecekte, zor.. Yeni yayınıma da göz atabilirsiniz, teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  26. Allah başka keder vermesin diyorum insan olmak çok zorlaştı bu devirde zira çok rastlamıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan kendini bir bulsa eminim ki bırakmaz da, bulmak mesele.. Yeni yayınımı da okuyabilirsiniz. :)

      Sil
  27. Geçmişe sürekli özlem duyan, yaşadığı anın kıymetini bilmeyen ve geleceğe dair hayaller kuran bir varlıktır insan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, insanoğlunun saatinde bir bozukluk var sanıyorum. Hep içinde olmayana kafa yoran, zamanı bile yerinde yaşayamayan canlılar olduk. Son yayınımı da okuyabilirsiniz. :)

      Sil

Yorum Gönder