Kayıp Şehir Machu Picchu


1983 yılından UNESCO'NUN Dünya Miraslar Listesine almış olduğu Machu Picchu, İnkaların inşa ettiği eşsiz bir mimari olarak günümüze taşınmıştır. İnkalar kim diye soracak olursak; tarih öncesi uygarlıkların arasından en çok ilgi ve merak uyandıran medeniyet diyebilirim. İnka hükümdarı Pachacutec Yupanqui tarafından 1450'de  yapılmış olan ve amacı hala çözülemeyen  bu  eşsiz mimari, dönemin özellikleri dolayısıyla oldukça dikkat çekiyor. İşin ilginç yanı ise İnka şehrinin başkenti Cuzco'nun 80 km ilerisinde olduğu halde İspanyolların Machu Picchu'yu bulamamış olmaları diyebilirim. Deniz seviyesinin 2.430 metre yukarısında bulunması, doğu batı yönüne paralel inşa edilmiş olması o zamanın şartları ile insanların nasıl bu yapıyı inşa ettikleri sorusunu sordurmuyor değil!


Machu Picchu


Deprem bölgesinde olan Machu Picchu aynı zamanda  bol yağış alan ve erozyon gören bu bölgede korunaklı durmak için yaptıkları inşaatların arasında harç koymayıp yapıları afetlere korunaklı bir hale getirmişlerdir. 1911 yılında Amerikalı kaşif ve tarihçi Hiram Bingham tarafından keşfedilmiş olsa da, başka insanların seneler önce  bulduğunu fakat Dünya'ya duyurmadıklarıda söyleniyor. Bu kadar yıl sonra keşfedilmesinin sebebi, oldukça yüksek bir yerde olup etrafının ağaç ve ormanlıklarla kaplı olması diyebilirim. İnkalar savaşçı olarak bilinip, kabileler halinde 40 bin kişilik ordularla yaşadıkları için böyle büyük ve görkemli bir yapıt inşa etmişler diye düşünüyorum.

Machu Picchu


Ulaşımın oldukça zahmetli olduğu Machu Picchu'ya tren en çok tercih edilen araç diyebilirim. Karayolu ile  Cuzco' dan yaklaşık 5-15 saat ile ulaşabilmeniz mümkün. Tavsiye olarak yanınıza bol bol yiyecek alın diyorlar, bir de turist olunca fiyatlar iki katına çıkıyor malum. Benim için Mısır Piramtilerinden sonra en dikkat çekici bulduğum yapı oldu. Peki sen ne düşünüyorsun? Ve Dünyada hala henüz keşfedilmemiş böyle yaşam alanları ve mimariler var mıdır?

Yorumlar

  1. Gezilecek en güzel yerlerden bir tanesi . İnsan fotoğraflarına bakınca kendini tarihin içinde buluyor.
    Keşfedilmemiş yerler evet vardır .

    YanıtlaSil
  2. İnka'lar denince aklıma hemen Tenten geliyor, onun maceralarından birinde İnka'ların yaşadığı yerlerde geçiyordu çok heyecanlı, çok sevdiğim bir bölümdü. Taşların arasında harç yok gerçekten ve yapıştırmadan nasıl duruyor şaşırdım. Gezmek isterim...mutlu bayramlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok şaşırdım araştırdığımda, yapı yanlızca sallanarak kendini koruyormuş, depremlerde yıkılma,kırılma olmaması adına. Mutlu bayaramlar. :)

      Sil
  3. dünyanın canına okuduk. Belki Machu Picchu gibi geç keşfedilmiş az bilinen yerler hala vardır. Ancak Antartika dışında keşfedilmemiş bir yer kaldığını sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Machu Pichu en çok gitmek istediğim yer. Fotolar çok iyi.

    YanıtlaSil
  5. Belgeselini izlemiştim, set gibi olan yerler hem erozyonu önlemek hem de tarım için kullanılıyormuş

    YanıtlaSil
  6. ilginçmiş,bizde Machu Picchu nerde diyoduk imdi baktiikk,peru,daymış..yani gidip görmeek lazim böle tarihhi yelerii,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
  7. Ben de gitmeyi isterim, geçenlerde arkadaşım gitmiş imrendim :))

    YanıtlaSil
  8. İnkalar'ı duymuştum ama bu yapıyı sanırım yeni görüyorum. Dünyada keşfedilmemiş yerler kalmamıştır bence. Sırada Mars var.

    YanıtlaSil
  9. çok gizemliymiş :) bilgilendirici bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel daha önce duymamıştır süper bilgi teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. aklımda gidicem işallah. güney amerika çok ucuz bir yer. çok az parayla aylarca bile gezilebilirmiş yaa kardeşim gitti oldukça gezdi. bir de güneydoğu asya böyle çok ucuz imiş :)

    YanıtlaSil
  12. Thank you i'm following you. :)

    YanıtlaSil
  13. Burayı merak ediyorum :) Ama piramitleri gördüğümde etkilenmemiştim umarım benzeri bir hayalkırıklığı yaşamam. Keops'a da girdim. Fakat bir şeyleri bulamadım. Luxor ve Aswan daha etkileyiciydi :)

    YanıtlaSil
  14. Çokkkkk ilginçmiş. Gezmek, görmek isterdim. Emeğine sağlık 😊🤚

    YanıtlaSil
  15. Selamlar, denize sıfır seviyesinde yaşayan ben oraya gidersem nefes alabilir miyim bilmiyorum. Ama gitmek isterdim. Trenle yapılan yolculuğa dair belgesel ve filmler izlemiştim. Peru ülke olarak çok ilgimi çekiyor. Machu Picchu'nun mimarisi de övgüye değer.
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. Benim de Mısır Piramitleri' yle birlikte en çok görmek istediğim yerler arasında.

    YanıtlaSil
  17. Machu Picchu adını daha önce birkaç kez duymuştum ama fazla bilgi sahibi değildim. Verdiğiniz kıymetli bilgiler için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder