Murphy Kanunları - Matematiğin İçinde Yaşıyoruz!

Hayatımızın bir evresinde elbette '' her şey bu kadar fazla ters gidemez'' dediğimiz olmuştur. Ve yine aynı şekilde her şeyin gerçekten o kadar ters gittiği durumda kesinlikle kaçınılmaz. Her olumsuz durumun sebebi bir durumun olmasıdır  mantığı  içerisinde olan ''Murphy kanunlarından'' bahsedeceğim biraz. İşin aslı bu kurallarla çevrili kanun pek bahsedilesi değil, bizi ilgilendiren kısım kendi oluşturduğumuz kanunda kendi hatalarımızla hayatımızı zorlaştırıyor olmak.  ABD'li mühendis Edward A. Murphy başarısız bir olaydan sonra kurduğu ''bir işi yanlış yapmanın yolu varsa, bu mutlaka bulunur'' cümlesiyle başlattığı ve sonrasında olumsuzlukları araştırıp, özdeyiş haline getirmesiyle akım haline gelen bu durum aslında oldukça çelişkili diyebiliriz. Daha sonra başta Amerika olmak üzere  diğer Ülkelerde hızlıca çoğalmış ve talihsiz durumlara Murphy kanunları adı verilmiştir.

*Aradığınız şeyi, mutlaka en son baktığınız yerde görürsünüz.
*Herhangi bir şeyin olma olasılığı, bireyde olan istekle ters orantılıdır.
*Saçlarınıza fön çektirdiğinizde yağmur yağmak zorundadır.
*Yapmanız gereken işi, yanlızca eksikliğini anımsadığınızda yaparsınız.
*Telefonunuz hep yoğun olduğunuz anda çalmak zorundadır.
*En beğendiğiniz ürün, stokta kalmamıştır.

Murphy Kanunları




 Yukarıda verdiğim örneklerden her alanda ve hayatın her parçasında yüzlerce yazabiliriz.  Tüm bu olumsuzlukları Murphy Kanunu altında incelediğimizde var olan her şeyin insanlığa savaş açmış olduğunu düşünebilirsiniz fakat bunu düşünürken evrenin yaradılışının düzenden-düzensizliğe doğru ilerlediğini düşünmüyor olabilirsiniz. Eğer hayatta bir olumsuzluğu yok etmek için başka bir yol denerseniz, diğer olumsuzluklara olasılığı çoktan yaratmışsınız demektir. Bu durumda ilk seçenek zaten var olduğunuz ve çözebileceğiniz bir soru iken, olmayan bir şeyi yaratmak ile çözülmezliğe itmiş olacaktır. Aslında insanlık için; önlenemeyen ve hesaplanamayan bir matematiğin içinde var olmuş, yarattığı her sayıya sevinen fakat sayılar çoğaldıkça sorunun çıkılamazlığını sağlayan diyebiliriz. Güneşin batıyor oluşunu maddeler arasında görmediniz çünkü; bu zaten alışılagelmiş ve doğanın kanunu olarak  kabul görmüş bir durum. Acı, olumsuzluk ve hayal kırıklığı gibi insanımsı duygulara karar verirken dahi evrenin matematiğinin dışına çıkamaz, yanlızca olasılıklar çevresinde dolanır dururuz çünkü; yaşıyor olmamız bile bu matematikte yanlızca olasılık. Zamanın içine sıkıştırılmış ve evrende tıpkı bir pinpon topu gibi ileri geri giden bir hayata sahip olmasaydık, telefonun en yoğun zamanda çalıyor oluşu Murphy'nin olumsuzluk kanuna dahil olmazdı. Yaşadığımız-yaşamadığımız her durumu kendimiz bilhassa evrenin matematiği hesaplar ve önümüze koyar, bize yanlızca seçimler ve doğru bakış açısı gereklidir.

Unutmayın ki binanın inşaasıyla hiç ilgilenmeyenler, depreme en çok üzülenlerdir.
                                                                                                                                     Aybüke S. 

Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık . Emek verilmiş .
    Daha önce duymuştum baya dikkatimi çekmişti ama unutmuşum .
    Baştan sona tek tek okudum. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. Yaşadığımız-yaşamadığımız her durumu kendimiz bilhassa evrenin matematiği hesaplar ve önümüze koyar, bize yanlızca seçimler ve doğru bakış açısı gereklidir.
    önce karışık geldi sonra bu cümleyle anladım sanırım...çok doğru...

    YanıtlaSil
  3. ÇOK GÜZEL BİR YAZI OLMUŞ, GERÇEKTEN DE İNSANLARIN YAŞAMA BAKIŞ AÇILARI OLAYLARIN OLUŞUM VE GELİŞİM AŞAMASINI ETKİLEMEKTEDİR. TEŞEKKÜRLER AYBÜKE.:)

    YanıtlaSil
  4. Murphy Kanunlarını ilk defa duydum yeni bilgiler edinmiş olduk sayenizde

    YanıtlaSil
  5. Murphy Kanunlarını hemen herkes duymuştur ama açıkçası detayları hakkında fikrim yoktu. Bu tür konular çok ilgimi çeker. Teşekkürler bilgi verdiğiniz için.

    YanıtlaSil
  6. Murphy kanunlarını ilk defa duydum ve sayende öğrenmiş oldum.Emegine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yazı olmuş daha önce duymamıştım sayenizde murphy kanunlarını öğrendim.
    Unutmayın ki binanın inşaasıyla hiç ilgilenmeyenler, depreme en çok üzülenlerdir. Bu sözü çok beğendim.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Barış özcan'nın bu konu ile alakalı bir videosu vardı izlemenizi tavsiye ederim.O Duruma biraz daha farklı bakmış.Yazı için teşekkürler.Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Murphy amcanın açmazları her daim insanoğlunu söylendiren bir şey oldu. Ama bence insanlar negatif odaklı. Onun yanındaki bir milyar olağan olumlu detayı fark bile etmediği için Murphy kanunları bu kadar belirgin oldu. Yani anlatabildim mi bilmiyorum :) Ama güzel konu seçmişsiniz ve ilginç bir paylaşım... Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. Bu kanun bende hep var maalesef. Ne zaman bir şey istesem olmaz

    YanıtlaSil
  11. Güzel bir yazı olmuş. Bu Murphy hep benim peşimde şimdi anladım :)))

    YanıtlaSil
  12. yılla öncxee kitabını okumustuum bi ara,çok güzeedi..mörpinin kanunnlaıı şeeye benziyo,bizde yaşyoz saten..hanii otobüst durağında istediğin otobüssüü beklersiiin gelmez, istemedğiin otobüss geliir yaa istee ertesii gün bi bakıyon istediğinn otobüs geliiyoo ama o seninn istediğinn otobüss değil artık,istersen gelmiyoo,istemezsen hemen gelyoo istee böle bişii möpinin kanuunlaıı....😊

    YanıtlaSil
  13. Şu kanunlar olmasa hayatımız daha güzel olacak :D Sonuç olarak bir şeyin olumsuz olma ihitmali varsa mutlaka olumsuz olur.

    YanıtlaSil
  14. Murphy kanunları ilk defa üç cisim romanında okumuştum hatta sizin yazınızı okumadan önce öğrenmiştir. Araştırdığımda adamın gerçekten dedikleri doğru. Ne zaman yoğun olsam telefonum çalar hemde alakasız kişiler arar :)

    YanıtlaSil
  15. Murphy kanunlarını bilmem ama, kanunlarda bahsedilenler hemen hemen günlük yaşantımızda hepimizin başına gelmiş şeyler. Sizin bahsettiğiniz murphy kanunlarında bahsedilen olumsuzluklar başıma geldiğinde, ya "ay benim yıldızım düşük galiba" yada "nazar değdi" galiba yorumlarıyda geçiştirip dururum. :) Davete icabet edip geldim ama arada takipdeymişim zaten. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  16. HAYATA OLUMLU BAKMAKTA FAYDA VAR BENCE. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  17. Hep korkarım Murphy kanunlarından:( korkuyorum daha doğrusu.
    Ben hikayelerim, senaryolarım çekilsin çok istiyorum o zaman hiç istemeyeyim belki çekilir:)))madem ters orantılıymış.

    YanıtlaSil
  18. Felsefeyi çok severim. 🤗 Murphy kanunlarını biliyordum ama hiç ilgilenmemiştim. Yaşıyor olmamız bile bu matematikte yalnızca bir olasılık. Çok güzel bir cümle. Benim doğru bulduğum şey farklı ama bu kanunlardan . Mesela olumsuz bir durumla karşılaştığımızda eğer farklı bir yol denersek daha fazla olumsuzluk olabilir ve bunları bilmememiz bizi hazırlıksız yakalayabilir. Bence olumsuz bir durumla karşılaşınca onu tam tersine çevirmek dünyanın en tatmin edici durumu. Belki çok sık olmuyor ama olsun. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder