İnsan Nedir? (2) Tinsel Çözümlemeler





''İçinde başarıyı taşıyan kimseler acının vücuttaki tesiri ile eritebilirler fakat  erimiş her mum damlası taşlaşmış bir tabak kıvamına gelebilir, mühim olan ateşi yakabilmektir.''

Hararetli dalgalar arasında boğuşurken, gökyüzüne yenilebilir insan. Kumdan kıyısı olduğu kalelere tek nefeste devrilirken, boyunu aşan okyanus bağrına havayı doyurabilir. Bitti sandığı yolda doğum sancılarını dinlerken, ağlamadan doğmuş bir bebek olabilir. Yolun tam ortasındaki taşı kaldırabilmek iken gayesi, kendini bir avuç kumun içinde eflatuna çalanı ararken bulabilir. Akrep ve yelkovana savaş açan kimseler, sedasız açılmış savaşların hiç istemeyerek verdiği ölüler ile usulca uykuya dalabilir. Hiç olmaz ama hep oldururken evrenin bir köşesinde olasılıkların kurbanı seçilebilir. 

Kader deyip değiştirdiği istikamet, koca bir duvara çıkarken; yolun diğer tarafında zincirleme kaza baş gösterebilir. ''Görünen ve görünmeyen her zaman bir tezattır insan ruhunun işleyişinde'' Gördüğünü yaşanılan sayanların aksine görülmeyen asıl yaşamdır bu galaksinin içinde. Zamanın içinde var olmayan her an, insanın içinde doğmuştur ve eklemek isterim ki, insanın içinde olmayan zamanda kaybolmuştur. Yaşanılan şimdiki zaman olarak bilinse de, olağan her olgu gözleriyle görmeyenlerin geçmişi bilhassa geleceğine doğmuştur. Gözlerle görmenin büyük maharet olduğu bir yerden yazıyorum; hissedilen hiç bir duyu zaman ve kaderle ilişik olmadığı gibi görebilmenin bunların yanında ufak bir ayrıntı olduğunu anlıyorum. ''Kömür karası, zindan çakması   bir odada; döner durur hayat sandığı rüyanın buhranında.'' Bu kadar basit iken söylenenler, evvelden beri korkulur rüyalardan, göz kapanınca akla düşen haya ve hayasızlıktan. Bilmediği yollara adres taklidi yapan, hep depremlerden önce işinin ehli olan enkazlarda ortadan kaybolan, ah bu insanlar; tuzunun olmadığı aşa ateş olmaya çabalayan. Dünü,bugünü olmayan çocuk gibi, yaşadığını evrenle değil yalnızca aklıyla yarıştıran.

Yorumlar

  1. Kaleminize sağlık, hayranlıkla okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim Esra hanım!

      Sil
  2. Galiba olay hayata biraz farklı bakabilmek ve hayattan dersler çıkarabilmek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata farklı bakmanın mühim olduğu kadar baktığın yer de önemlidir. Çıkardığımız her ders, sınavlarımızda yolumuza çıksınn Yorum için teşekkürler sevgiler.

      Sil
  3. Çok güzeldi, gözlerle görmek büyük maharet gerçekten. Elinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikati tadmışsa kalbinin bir tarafı, gözlerle görüyor olmak büyük maharete dönüşür. Teşekkür ederim Kağıt Salıncak!

      Sil
  4. bu güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Kaleminize sağlık. Çok başarılı ve çok doğru bir yazı olmuş..

    YanıtlaSil
  7. görülmeyen ve şimdiki zaman, doğru düşünceleer :)

    YanıtlaSil
  8. Harika bir çözümleme olmuş ancak şu ifade dikkatimi çekti:

    "... adres takliti yapan..."

    Burada doğru ifade "adres tarifi" olurmuş sanki. Ayrıca "taklit" kelimesine "-i" geldiğinde "taklidi" olur.

    Ukalâlık olarak görmeyin lütfen.

    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adres taklidi yapmak ile adres tarifi olmak farklı anlamlara geliyor. Biri bilmediği yola bizzat harita olurken diğeri gidilecek yerin tarifi oluyor. Yani iş yine takıldığımız ''taklit'' kelimesinde bitiyor.

      Asla ukalâlık değil, böylesine dikkat vererek okumanız hoşuma gitti. İmla hatası gözümden kaçmış düzelttim. :)

      Sil
  9. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar anlam yüklü satırlar bunlar. Uzun uzun düşündürdüler beni. Çok ilginç düşünme ve aktarma tarzın var. Kutluyorum seni Rafaelaybuke. Yazılarını hep okumak isterim. Aklına ve kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yazılarımdaki temel gaye düşündürme ve sorgulama üzerine oluyor. Bunu hissettirmiş olmam beni çok mutlu etti. 🌸🌸

      Sil
  11. Son paragrafta ilk cümle... Kader demek yetmiyor bazen!
    Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, atılan her adım geleceği oluştururken kaderin kaçınılmaz gerçekliği peşimizi bırakmıyor.

      Sil
  12. Seni mimlemistim Aybüke hani bakiyim cevaplarin :)

    YanıtlaSil
  13. Eline sağlık yine edebiyat parçalamışsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Edischaaar! 🌸🌸
      Canım, okudum mimini fakat geri dönecek vaktim olmadı, yorumlara yetişiyorum hemen!

      Sil
  14. Yüreğine sağlık 👍😊🤚

    YanıtlaSil
  15. Bir şey var varda, o kadar, ya derinde ya da karmaşık ki, tam uçamıyor gibi geldi bana yazı...
    Güzel ve içli kelimeler...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havada asılı mı kalmış biraz kelimeler? Düşüncelerim derin ve konu da ağır olunca oluyor öyle, dengede tutmam lazım anlam yoğunluklarını biraz.
      Sevgiler, teşekkür ederim. :)

      Sil
  16. biraz argo mu olur bilemedim ama yazılarına bitiyorum. her geçen gün yani her yazında da daha iyi özümsüyorum. saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatılmak istenen güzel olduktan sonra, kelimeler pek de mühim değil. Çok teşekkür ederim, her yazım bir diğerini akılda süzüp okutsun yüreklere. :)

      Sil
  17. Merhaba. Ne kadar keyifli ve güzel bir üslubunuz var. Uzun zaman oldu sizi ziyaret etmediğimi fark ettim. İnsanın ruhunu dinlendirmesi için sizin yazılarını okumak çok faydalı olur diye düşünüyorum. Mutlaka artık daha sık ziyaret edeceğim sizi. Teşekkürler bu keyifli yazıları kaleme alıp bizlerle paylaştığınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet epeydir görmüyorum sizi. Ruhunuza dokunabilmişsem ne güzel! Dinginlik ve sorgulamak adına daha çok yazacağım artık. :) Teşekkür ederim yorumunuz için, sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder