Mavi Fayans

Mavi Fayans




Mavi fayansın üzerinde bir şarap şişesi, anlayacağınız koca bir ömrün müsveddesi
Buralara çok uzak görünmeyen kimselerin sesi, yankı eder yılışık tınıların melodisi
Uzaktan gelen uyandırabilir tüm unuttuklarını, doğduğun günün güneşinden çaldıklarını
Bir hırsız çalar mahur bestelerden birini, işte o zaman fayans hisseder şarabın bitişini*

Bir ikindi vakti yürüdüğüm asfaltta, savaş açtım güneşle aramdaki tutarsızlığa.  Üç yapraklı  yoncanın birine can olmak, soğuktan donan şu adama fer katmak, gökyüzüne güz olmak var iken zihnime buz olup dondurmuştu zamanı en olmayacak anda. Savaş bayrağının çekildiği acı veren kayıplarda beyaz olmanın pekte mühim olmadığını anladım. Beyaz barış bayrağı ayağımın altında, herkes bileyler kılıcını kaderin dayanılmaz ahrazlığına. Siyaha anlam katan; laciverti unutmuş, renkler tam koyulaccaken gözlere dokunmuş. Mühim olan siyah değil, gözünün göğü nasıl hissetiği iken gözlerin tam o an görmeyi unutmuş. Hafif bir kafiyeyle sıvarken düşüncelerimi, güneş ışıksızlığından bana dem vurmuş. Hep olmuş ama hiç oldurmamış, bir ikindi vakti -mış, -miş'ler gözlerime kabus olmuş. ''Kabuslar denizin üzerinde uyumaya benzer,omuzların ne kadar hissetse soğuğu genzine o kadar yakındır hayatın tadı tuzu.''  


Yani anlayacağınız, mavi fayansın üzerinde bir şarap şişesi, boş şişenin tıkırdayan kafiyesi

Bu yazdıklarım ıslak çimlerde yürüyüp, asfalt tadı alan melankolik bir ruhun ezgisi
Yakından bakarsa göremez uzağı, ama hep ötelerde arar hakikati kalbinin tuzlu tarafı
Şimdi bir beste çalsın,  yarım yamalak öğütlerken ben hayatı.


Yorumlar

  1. Aybüke'ciğim daha önce de çok güzel şiirler yazan ve benden çok değil, sadece birkaç yaş da olsa büyük olan tek blog arkadaşıma da söylediğim bir cümleyi senin için de tekrarlayacağım. Ona "Senin içine Şekspir kaçmış" demiştim. (Üşendim, Shakespeare'i okunduğu gibi yazdım:) Senin içine de kaçmış. Tebrik ediyorum. Özellikle kabuslar ve deniz benzetmesine bayıldım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim şekspirlerimiz eksik olmasın. :)

      Sil
    2. Canım Müjde'm. Shakespeare biraz terk etti beni ama yakalayacağım onu elbette. Evet, Rafaelaybuke'nin kalemi çok güzel. Ben de beğendim. Hep yazar inşallah. Teşekkürler Müjde'm. Sevgiler canım...

      Sil
    3. İyi insan lafının üzerine gelirmiş:)içlerine Şekspir kaçmış iki blog arkadaşım bir arada, ne demek Ece'ciğim, iltifat değil gerçeği söylüyorum. Ama yok terk ettiğini düşünmüyorum ben, olsa olsa dinleniyordur daha güç toplamak için. Benden sevgiler ikinize de...

      Sil
  2. selam olsun melankolik ruhlara

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar farklı ve özel bir anlatım diliniz var, çok beğendim :)
    Okumak çok keyifliydi kaleminize sağlık.Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  4. Çok değişik bir anlatım elinize sağlık:) Beyaz olmak bu devirde çok zor hakikaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz olmak kimi zaman barış bayrağı kimi zaman renkten öteye gidemiyor. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Ben de anlatımınızı çok değişik buldum

    YanıtlaSil
  6. "Bir ikindi vakti yürüdüğüm asfaltta, savaş açtım güneşle aramdaki tutarsızlığa" O kadar beğendim ki, sadece bu cümle de değil. Çok değişik esinlerin var. Kaliteli, ders verici, çok düşündürücü nitelikte. Kalemine hayran kalarak, şimdi terk etsem de bloğunu, hep takip edeceğim. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne çok teşekkür etsem az, cümlelerimin benim aklım dışında anlam kazanmasına sevindim. :)

      Sil

Yorum Gönder