Ufuktaki Atlar




Ufuktan görünür, sıcak yeleli atlar
Önce donup sonra köz olmuş mahlukatlar
Erimiş mum kıvamında, dizginlenemeyen laubali bakışlarla
Hırçın ama süt kesmiş aslan misali, çok uzaklarda
Kırçıllı sesin yankı ettiği duvarlarda bitiyor bu harp
Otluğun ortasında
Sakin ve
Usulca..
Bilmeyene söylesem derdimi,
Kalbim devşirir o'na bahşettiklerimi 
Ondan gelen bulaşırsa toprak kırması tasıma
Çamur eder  üstüne başına.
Ben ne yapayım çamuru 
Saf su gerektir bana..

Ufuktan görünür, sıcak yeleli atlar
Ormanlarda sabahlayıp, savaş için doğmuşlar
Doygunluğa, bir çamurlu tasta kanmışlar
Dişlerinde düşman parçaları, zaferi tadımlık kazanmışlar
Bir midenin sancısında bitiyor bu harp
Çapsız akılların bitişiğinde,
Esrek ve
Kalleşce...
O'na anlatsam derdimi,
Aklım unutur tüm bildiğini
Bendeki aksa şu kendini bilmez betona
Adam eder dilim onu usulca.
Ben ne yapayım; hezini, düzeni, boğuştuğum benliğimi
Yazdığım yeter işin aslında... 


Ufuktan görünür, sıcak yeleli atlar 
Yarısı yıkılmış, kalanlar ise her gece ağlar
Mağlubiyet bilmez, ölümü dizginleyemez
Toynaklarındaki kahrı her yolundan geçene törpületmez
Salkım saçak sallanan kuyruğunda bitiyor bu harp
Acı ve
Yorgunlukla...
Dinleseniz savaştaki kelimelerini
Algılamaz zihin kalpteki  tesirini
Dile gelse ufuktan yeleleri,
Çözülür hakikatin perdesi.. 





Yorumlar

  1. Merhabalar.
    Şiiriniz bana rahmetli Turgut Uyar'ın "Göğe Bakma Durağı" isimli şiirini anımsattı. ufuktaki sıcak yeleli atlar umudumuz olmuş. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz hatırlatmışken okudum tekrar şiiri.. Sıcak yeleli atlar ilhamımız olsun, kalemimiz hiç durmasın. Teşekkür ederim değerli yorumunuz için, saygılar.

      Sil
  2. Sözcüklerle çok güzel oynuyorsunuz gerçekten. Elinize sağlık hayranlıkla okuyorum her seferinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, okuyanda bir şeyler kalabiliyorsa mutlu eder beni. :)

      Sil
  3. Gerçekten çok güzel bir bozkır havası esti yüzüme ferahladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken yaşamak bu olsa gerek.
      Teşekkürler yorum için. :)

      Sil
  4. Yine çok muhteşem, mutlaka şiirlerini kitap haline getirmelisin Aybüke'ciğim blogda kalmamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünüyorum tabi ki Müjde ablacığım.. Zaman güzel şeyler getirecek gibi duruyor. :)

      Sil
  5. Cok klasik bir yorumdur buralar kıymetlenecek diye.Hakikaten öyle 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralar kıymetlendiğinde ilk seni hatırlayacağım Şeyma! Çok teşekkürler.😊

      Sil
  6. Ne kadar duygusallar şu atlar

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar bir mim yazdımda blog dünyasında yeni olduğum için şuan arkadaşım pek yok eğer bakmak isterseniz çok sevinirim. Eğer cevap verirseniz ise sevinçten havalara uçarım :) https://canuzunyol.blogspot.com/2019/08/bir-mim-gelir-bir-mim-gider27.html

    YanıtlaSil
  8. Şiiriniz gerçekten çok güzel.
    Toynaklarındaki kahrı her yoldan geçene törpületmeyenlere selam olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epeydir görmüyorum sizi yorumlarda, geldiğiniz iyi oldu. :)
      Selamlar.

      Sil
  9. Nedense dedem aklıma geldi,atları çok severdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüzünlü satırlarım bazen geçmişi anımsatabiliyor..
      Yorum için teşekkürler.

      Sil

Yorum Gönder