Kendime Mektup


  Yaz kızım, damıtılmış düşüncelerin ve gökten yağacakken taş olmuş suyun hatrına yaz. Yağmur bir cesede yağarken de yağmurdur, kursağından geçene tad olurken de.  Hayatın tadı bilinmeyenden harmanlanmıştır, sen bildiğini oku çünkü “sandığın” damağında kalacaktır. Bu sene hararetli kış geçirdiysen, çamur olmuş hasadın ve aç midenden yakınamazsın, gardını almadan yediğin yumruktan hesap soramazsın, güle oynaya geçtiğin yoldaki çiviyi kaldırmazsan eğer bitkin koştuğun vakit ayağına yas tutamazsın.  İkisinin ortak paydası boşluğa bırakmak olsa da kendini; bir ağacın tepesinden atlamak ile salıncakta sallanmak aynı şey değildir. Burnunun ucunu görmediğin karanlık odalara günün herhangi bir saatinde güneş doğacaktır fakat görmen gereken çoktan uçacaktır. Yaz kızım, kızgın kumların nehirlerle olan husumeti  ve doğuranın açlığının yaradandan geldiğini yaz.  Gebe kalmış bir ceylan; düzene yem büyütür iken, dizi gözü olan analar, çarkın dişlisini emzirir. Yaşam denen şey ormana bir kucak toprak iken; doymayana kucaklarca fanilik gerekir. Özünü beslesen, dizin durmaz; yüzmeyi bilsen, kulaç yetmez. Ormana diktiğin boğazına aş oldu mu, toprak kustuğundan geçilmez. Bir fazlasını istemek sana başarıyı getirse de, sahip olduğun aklını dinlemez ve unutma ki; çok olan şey iyi demlenmez. Harlı ateşte alel acele kavrulmuş olmak, demliğe çökmemiş çay yavanlığını tadmaktan iyidir. Hayatta da kimi zaman pişmeden kavrulman gerek, tadın kanına zamanla sinecek.

Yaz kızım, kapı eşiklerinden seyrettiğin hayatı ve depremlerin ilk eşikten yıkılışlarını  yaz. Uzaktan gördüğün korkuluk, ekinine göz dikmiş karga olabilir. Yaşayarak görmediğin hiç bir an senin hikayen değildir.  Dilinden düşen fesat emin ol senin bir eksiğindir aksini düşünüyorsan bu kendine yenilgindir. Koştuğun yolda bitiş çizgisini  görmeden soluklanırsan zayıf nefsin, muhtaç olduğun bir anda nefesini kesecektir. Sabır ile büyümezsen eğer büyütemezsin, kendinden olmayana sevgi veremezsin.

“Yaz kızım, henüz on dokuzunda olan yeni yetme omuzların ve bir halat kadar kuvvetli saç uçların hatrına yaz.”

Yorumlar

  1. Yaşamadıklarımızla ilgili düşüncelerimizi nasıl da kolay dile getirebiliyoruz oysa...
    Elinize sağlık 👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Uzaktaki dağlar ayağının ucuna toz toprak olabiliyor mühim olan bakış açısı. :)

      Sil
  2. ...sen bildiğini oku çünkü "sandığın" damağında kalacaktır. Bayıldım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için teşekkür ederim. :) Beğenmenize sevindim.

      Sil
  3. bu harika betimlemeler beni çok etkiledi, elinize sağlık harika olmuş 💛💛

    YanıtlaSil
  4. Çok etkileyici bir yazı olmuş...

    YanıtlaSil
  5. Beni benden aldı, çok güzel, yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Herkes gibi bende çok güzel buldum yazıyı 👍

    YanıtlaSil
  7. Yüreğine sonra da kalemine sağlık. İçten cümlelerin olduğuna inanıyorum gerçekten:) takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arsel, içten cümlelerim hep buralarda seni görmek güzel. :)

      Sil
  8. Çok güzell elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. heeey aramıza hoşgeldiiin. gelcam yineeee :)

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar.
    Çok harika bir mektup okudum. Ancak, daha sonra bu mektubu okumaya tekrar geleceğim ve mektup hakkındaki duygu ve düşüncelerimi o zaman paylaşacağım. "Yaz kızım yaz!" ne kadar güzel bir buyruk. Ben mektupçu olduğu için çok etkilendim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey, beni yazmaya körükleyende bu buyruğun kendisidir. İlgi ve dikkatle okuyup yorumladığınız için teşekkür ediyorum. Zaman zaman yazılan mektuplar hele ki bizzat kendine ise manası geniş satırlara yol açıyor, saygılarımla.

      Sil
  11. Yazınızı çok beğendim Aybüke Hanım. Çok felsefi bir yazı. Ayrıca bloguma yaptığınız ziyaret ve çok güzel yorumlar için de çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  12. derinden etkilendimmm sen hep yaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, mavilerde izlerimiz olması dileğiyle. :)

      Sil
  13. Merhabalar.
    (Udumu akort etmeye çalışıyordum, akordunu yapamadım, burgular sağılıyor. Kolanyağ döktüm, birazcık tuttu ama, yine de olmadı, ben de sizin mektubunuza döndüm.)
    Kim olduğumuzu ve neden yaşadığımızı bilmenin sırlarını taşıyan bu mektubu kaleme alan yüreği kutlarım.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadığımızı bilmenin sırları nice mektuplara sebep olsun.. Teşekkür ederim, saygılar.

      Sil
  14. Sen hep yaz kızım çünkü harika yazıyorsun 🖒😊
    "yaşayarak görmediğin hiç bir an senin hikayen değildir " çok çok doğru..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Düş Tasarımcısı seni görmek güzel. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için. :) Sevgiler.

      Sil
  15. Güzelll...
    Gönlünüze sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Hayran oldum, Ne kadar yeteneklisiniz

    YanıtlaSil
  17. ay senin ismin farklı geldi de seni yeni sandım yaa. rafael aybüke gitmiş aybüke s gelmiş şimdi anladııım hihihi :)

    YanıtlaSil
  18. Teşekkürler okuyup sorgulamaya hep beklerim, yazdığınız her yorum bakış açısını genişletiyor. :)

    YanıtlaSil
  19. Kendime mektup yazmayı severim ben de, bu yüzden blogunu açtığımda direk bu başlığa tıkladım. Defalarca okunası bir mektup olmuş, kalemine sağlık :))

    YanıtlaSil
  20. Yaz kızım itiraf ediyorum. Bu yazının yazarının kuvvetli bir kalemi mükemmel ve etkileyici bir üslubu vardır. Her cümlesinde hayatın damarlarında ruhunu teslim edene can taşımaktadır.
    Yaz kızım , her insan bir iki şey yazabilir ama her yazı etkileyici olmaz tıpkı benim yazılarım gibi .
    Yaz kızım , Yazarı tebrik ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de benim yazdıklarımı okuyup anlayan sizin; geniş bir bakış açısı, ve yorumlama tekniği olduğunu itiraf ediyorum. Çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim.

      Sil
  21. her zaman söylüyorum bizi farklı duygu ve hislere sokup sokup çıkarıyorsun :) evet yaşanmadığımız anlar bizim değil olsun başkalarınada anlar lazım ama daha çok güzeller anlar yaşamak dileği ile emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin güzel anları ve farklı hisleri eksik olmasın. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  22. Merhaba,
    Yazınız az güzel değil...
    Yorum yazanların tespitleri de güzel...
    Böylesine, her okuyanın bir güzellik bulduğu yazıları; ancak sanatçılar yazabilir.
    Henüz on dokuzundayken böylesine zengin bir dil hazinesine sahip olman övgüye değer doğrusu.
    Yalnız övmesini beceremem, sanırım siz de hoşlanmazsınız bundan. Nasıl bir yöntem izliyorsanız ki doğru bir yönteme benziyor; devam edin. Sanatta ilerlemenin sınırı yoktur.
    Hayırlı günler dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, henüz çok genç olan kalemimin sizlerden övgü alması beni sevindirdi. Sizin de içinden bir şeyler bulduğunuz yazılar yazmış olmak bana cesaret veriyor. Sanatta ilerlemenin sınırını kalemimle çizeceğim, bu anlam yüklü yorum için teşekkür ederim.

      Sil
  23. zaten mutsuzum yapma allah aşkına.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder