Kişisel Gelişim Nedir?



Uzunca bir aradan sonra hepinize merhaba arkadaşlar. Eskisi gibi yazmadığım bloğuma yeni konsept ve bakış acısıyla geri dönmüş bulunmaktayım. Bu arada elbette bolca yazdım fakat sadece blogda paylaşacak zamanı bulamadım. Hoşuma giden, merak ettiğim ya da sizlerle paylaşmak istediğim bilgileri ve tabi ki olmazsa olmaz melankolinin dibini sıyıran denemelerimi burada sık sık sizinle paylaşacağım, şimdiden destek ve yorumlarınız için teşekkür ediyorum. 🎈



KİŞİSEL GELİŞİM NEDİR? 



 Gelelim bugün ki konumuza; üzerinde durmaya bayıldığım insan,insan ve insan. Dünyada var olan her canlı gibi kendini koruma ve çoğalma içgüdüsüyle bezenmiş, anatomik ve duygusal olarak diğer tüm canlıların öncüsü olan bizler. İnsanlık varoluşundan itibaren, üretip araştıran; aynı zamanda yıkıp yok eden bir tür olarak çelişkinin en derinliğini yaşayan canlılardır. Ne kadar çeşitli tezler ve afilli makaleler yazılsada insanlık bana göre; ''Elindekine niyetsiz ve sevgisiz, ötekine kul köle olacakken bir bakmış her şeye yetersiz'' satırından öteye gidemeyecek. Yüz yıllarca insan psikolojisi ve tepkimeleri toplumu kişisel gelişime itmeyi sağlamış ve soru-cevap gibi basit bir denklemi bir dal haline getirmeyi başarmıştır. Kişisel gelişim: modern toplumlarda bireyin günlük yaşamında karşılaştığı sorunların tümüne çözüm odaklı yaklaşmayı öğütleyen, sosyal ve iç dünyasında ılıman, kontrollü olmayı destekleyen düşünce şekillerinin tümünü kapsar.  Öyle kapsamlı bir konudur ki; inanır mısınız insanın nerede ve ne şekilde mutlu olabileceğine, yüksek mevkide yakaladığı bir iş fırsatının onun için en iyisi olabileceğine inandırabilen bana göre ''öznel'' fakat kocaman bir kesimin bu işi nesnelleştirmede  oldukça başarılı olduğunu görebiliriz. 








KİŞİSEL GELİŞİM BİZDEN NE İSTER?



Günümüz kişisel gelişim algısını ve ürünlerini anlatacak olursam, isterde ister arkadaşlar... Zorunda olup yorgunluk çektiğiniz bir işi kahkahalar atarak yapmanızı, kıyısından köşesinden geçmedikleri kayıpları akan çeşmeye benzetmenizi, sizi kırmış bir sevdiğinizi ''giden gitmiştir'' mottosu ile bakteri muamelesi yapıp  hayatınızdan çıkartmanızı ister.  Kendi farkındalığınızı keşfetmenizi isteyip, belki çocukluğunuza bile inebilirler dikkatli olun derim 🤪. Her şey bir yana  fikrimce kişisel gelişimin tek bir kuralı olsaydı; bu insanın yanlızlığında gizli olur ve her şeyden bağımsız düşünüp hareket ettiğindeki duygu-durum olgusunun ta kendisi olurdu diyebilirim.  Örneğin; mutsuz bir insanı kişisel doyuma ulaştırıp iyi hissettirmenin yolu  '' her şeyin güzel olduğu mavi kırlentli diyarlarda gezdiğini hisset, hayat yaşamaya değer, kimse senden değerli değil'' güzellemelerinden geçmez ve  bunu benimsemiş insanlarda kesinlikle  kalıcı hayal kırıklığına sebep olur. Demem o ki bazen insanların dış dünyadan müdahele almadan çarptıkları duvar onları içinde huzurlu yaşayabilecekleri bir bina inşa etmeye itecektir. 




KİŞİSEL GELİŞİMİN İLKLERİ NELERDİR? 



Kişisel gelişim ilk olarak Batı Edebiyatının 1800'lü yıllarında Samuel Smiles'in kaleme aldığı Self Help  başlığı altında topladığı ve ilk cümlesinin '' Sema kendilerine yardım edenlere yardım eder'' ile başladığı  kitap ile oluşmuş  ve  diğer bir çok örnekle devamını getirmiştir.  Kişisel duyarlılıktan, semalardan ve yardımdan, ''giden gitmiştir, gittiği gün bitmiştir'' felsefesine evrilmiş bu gelişim olayını günümüz şartlarında okuyorsanız bir daha düşünün derim  ben 🤣.  Türk edebiyatında yok mu bu kişisel gelişime örnek dediğiğinizi duyar gibiyim. Biraz da bireyi ahlak ve erdeme iten,toplumsal düzeni sağlayıp insanı  Tanrısal ışığın altında beslenmeye iten nasihatnamelerden bahsedeyim.  İlk örnekler Anadoluda Yunus Emre'nin  Risaletü'n Nushiyyesi, Ahmet Faik'in Çarhnamesi denilebilir. Ahlaki didaktik özellik taşıyan bu eserlerinde Türk Edebiyatımızda önemli yerleri vardır. 







KİŞİSEL GELİŞEMİŞ İNSANLAR KİMLERDİR?

Eğer başınızda sürekli hayatın mükemmel olduğunu, başınıza gelen talihsiz olayların sizin aşmanız için yollandığını, üzgün ve hüzünlü olmanın sizi kötü etkileyeceğini ve bunun için hayata gülümsemeniz gerektiğini tekrarlayan kim varsa kişisel olarak gelişmemiş insan odur diyebiliriz. 
Etrafınızdaki kötü şeylerin sizi kovalayıp hayatınızı verimsiz ve boğucu geçmesini sağlaması için çabalamadığı gibi kötülüğü dokunduğunda da bunu sizi güçlendirmek için falan yapmayacaktır. Hayat size her zaman pürüzsüz bir asfalt verip yolu bitirmenizi beklemez ve bununla beraber bazen yol bile vermeyi tercih etmeyecektir. Şimdi size soruyorum, olmayan bir yolu gökyüzüne kahkahalar atıp yürüdüğünüzü sanmak mı? Yoksa hüzün ve acıyla yüzleşip kendi yolunuzu çizmek mi? Kişisel olarak farkındalığa ulaşmanız sizi elbet tatmin edecektir lakin, farkındalıktan ziyade gerçek kimliğinizi ortaya çıkarmak sizin yolu daha net görmenizi sağlayacaktır. 

Yorumlar

  1. İnsan her daim kendini geliştirebilmeli. Sadece okumakla değil hayatta insanı geliştirir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle deneyimlemek bazen okunan sayfalardan daha kalıcı oluyor. İnsan başına gelmeden akıllanmaz misali, teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  2. hoşgeldin tekraaar :) kişisel gelişim pek sevdiğim bir konu. okuduğum çalıştığım ve yazdığım yanii :) dün de the secret kitabını anlatmıştım :) kişisel gelişim konusunda ülkemiz zayıf. yani motivasyonu morali güçlü insan az bizde. başladığı işi bitiren de az kişisel konularda. hemen dağılırız yaa :) türk gibi başla ingiliz gibi devam et alman gibi bitir sözü bile var atasözü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motivasyon olmayıncada olmuyor maalesef hiç bir şey... The secret daha önce yarısına kadar gelip devamını getiremediğim bir kitap, hiç adetim değil yarım bırakmak fakat pek sarmadı sanırım beni🤣. Teşekkür ederim güzel yorumun için. :)

      Sil
  3. Daha önce tanışmıyorduk sanırım. Hoş geldiniz tekrar...

    YanıtlaSil
  4. Hoş Geldiniz. Takibe aldım . Bende yeniyim . Desteklerimizi esirgemeyelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de hoşgeldiniz... Okuyacağım bloğunuzu :)

      Sil
  5. Kişisel gelişim kitaplarını genelde sevmem. Birkaç tanesini okudum sanki o an ilaç gibi geliyor ardından puff her şey başa dönüyor. İçselleştirme konusunda sorunlar yaşıyor da olabilirim tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, dediğim gibi anlık mutluluklar insan psikolojisinde sonradan daha büyük hayal kırıklığı yaratabiliyor. Okuduğunuz küçük bir dergi köşesinden bile hayata pay çıkaracak kazanımlar elde edilebilir, okuma şekline bağlı diyebiliriz. Teşekkür ederim yorum için. :)

      Sil
  6. Tekrardan hoş geldiniz hayırlı olur umarım benim de anladığım kadarıyla polyanacılık oynamayalım ve hayatın gerçekleri ve olasıklarına göre kendimizi geliştirip yetiştirip kendi yol haritamızı çıkarılım Çok teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, anlatmak istediğim çıkarımları yapmışsınız, çok teşekkür ederim yorum için.

      Sil
  7. Ziyaretinize geldim ve ben de sizin yazınızda, sizin hissettiklerinizi hissettim. Yani düşünüp de kaleme alamadığım şeyler sanki. Ama kişisel Gelişim konusunda bir eğitimim olmadığı için varsayımlardan yürüyüp, doğaçlama yazamazdım. Altta yazınızdan alıntılar var. Aslında bütünüyle yazı çok güzel. Ama yazdıklarınızla karşılaştığım için aşağıya geçiyorum. Kaleminize sağlık...

    "melankolinin dibini sıyıran denemelerimi"

    "sizi kırmış bir sevdiğinizi ''giden gitmiştir'' mottosu ile bakteri muamelesi yapıp hayatınızdan çıkartmanızı ister."
    "Eğer başınızda sürekli hayatın mükemmel olduğunu, başınıza gelen talihsiz olayların sizin aşmanız için yollandığını, üzgün ve hüzünlü olmanın sizi kötü etkileyeceğini ve bunun için hayata gülümsemeniz gerektiğini tekrarlayan kim varsa kişisel olarak gelişmemiş insan odur diyebiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim değerli yorumunuz için. 🌸

      Sil
  8. blog dünyasına hoşgeldinn :))

    YanıtlaSil
  9. Hoşgeldiniz. Yunus Emre'nin kitabı kişisel gelişim yanında kişilik gelişini de önemli oranda vurguluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet daha çok ilahi ışık altında değiniyor bu konuya. Teşekkür ederim yorumunuz için, hoşgeldiniz.

      Sil
  10. Çok güzel kaleme almışsınız. Hoş Geldiniz. Takibe aldım.

    YanıtlaSil
  11. Hoşgeldiniz, hayırlı olsun yeni bloğunuz. Kişisel gelişim de belki bu işte. Daima yenilenmeye çalışmak ve özü kaybetmeden gelişmeye çalışmak. Tıpkı sizin açtığınız bu yeni blogda da olduğu gibi. Gelişiminiz daim olsun :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen belki de yenilik ve üretme arzusunun ta kendisi kişisel gelişimdir. Güzel bir yaklaşım olmuş, teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  12. Yeni blog sayfanız hayırlı olsun. Henüz yolun çok başındasınız. Umarım sizin için keyifli bir yolculuğun başlangıcı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umuyorum ki keyifli olacak.

      Sil
  13. İnsan ömrü boyunca öğrenme devam etmelidir. İnsan sürekli kendini geliştirmeli ve yenilemelidir. Kişisel gelişimi önemsiyorum, ancak bunun bir sektör haline gelmesi ve birbirini tekrarlaması maalesef olumsuz oldu. İnsan kendini tanımalı ve eksikliklerini analiz edip gelişimini devam ettirmelidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benim de değinmek istediğim konu bu. Maalesef ülkemizde popüler olan her zaman faydalıdır algısı okuyucu ve yazar kitlesini zedeliyor. Teşekkür ederim Beyaz Yakalı.

      Sil
  14. Hoşgeldiniz :) verdiginiz degerli bilgiler için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende güzel yorumunuz için teşekkür ederim. 🌸

      Sil
  15. En sevdiğim kişisel gelişim videoları ve kitapları, güzel yazmışsın.

    YanıtlaSil
  16. Yolunuz açık olsun, paylaşımlarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  17. Ne güzel yazmışsınn, severek okudum zaten takip ediyormuşum. Hep yaz emi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep birlikte yazalım, teşekkür ederim. 🌸

      Sil
  18. Kişisel gelişim kavramına mesafeliyim. Ancak, "olmazsa olmaz melankolinin dibini sıyıran denemelerinizi" bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazacağım tabi ki, teşekkür ederim yorumun için. :)

      Sil
  19. Kişisel gelişimleri çok sevmiyorum ben de, okusam da hayatıma uygulayamıyorum. Yazdıklarına katılıyorum bu yüzden :)) Hoş geldin bu arada :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum Kağıt Salıncak! Genelde kişisel gelişim üzerine yazılanlar kendinin okuyucuya geçiremiyor diye düşünüyorum zaten.

      Sil
  20. Selamlar, dümdüz yaşayıp gelişmek biraz zor, iyi kötü mümkün olduğunca tecrübe yaşamalı insan. Kişi kendisini ancak böyle geliştirir diye düşünüyorum. Ralliler iyidir :)

    YanıtlaSil
  21. Kendini geliştirmemek için çabalayan, kendi bildiğini tek doğru sanan, araştırmadan sorgulamadan körü körüne inanan insanlar için de özel bir gelişim formülü olsa keşke:)

    Her yazınız ayrı bir ders gibi, tebrik ederim elinize sağlık.

    Bu arada yazı puntosunu biraz daha büyük tutarsanız benim gibi yaşlı insanlar için okumak daha kolay olacaktır;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder